ספטמבר 8, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

הקלות נוספות בבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין למי שהושפעו מהמלחמה

1 min read
בחינות לשכה

בחינת הסמכה במשפטים. צילום: לשכת עורכי הדין

שר המשפטים יריב לוין חתם על תקנות הקובעות כי גם במועד בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין בחודש ספטמבר הקרוב (הבחינה תתקיים ביום 8.9.2024), יינתנו הקלות לנבחנים המשרתים במילואים ולבני/בנות הזוג, נבחנים המפונים מבתיהם, נבחנים אשר בן משפחתם מקרבה ראשונה, נחטף, נרצח או נפל במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר או במהלך המלחמה.

על פי התקנות, מתמחים הזכאים לגשת לבחינת לשכת עורכי הדין בחודש ספטמבר 2024 ושייכים לאחת הקבוצות האמורות, יוכלו לפצל את הבחינה ולבצע את חלקה בספטמבר ואת חלקה במועד דצמבר. לחילופין, הם יוכלו לבקש להיבחן עם תוספת זמן.

תיקון התקנות נעשה על רקע הימשכות המלחמה, כאשר מתמחים רבים עדיין מגויסים, אזרחים רבים עדיין מפונים ורבים אחרים מתמודדים עם קשיים שונים עקב נסיבות המלחמה. בשל כך, נבצר ממתמחים רבים להתכונן באופן מיטבי לבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין במועד ספטמבר.

התקנות החדשות מצטרפות למהלכים נוספים שקודמו במשרד המשפטים בחודשים האחרונים אשר נועדו לסייע בתקופת המלחמה לסטודנטים מפונים ולסטודנטים המשרתים במילואים, בהסמכתם של עורכי דין ובמקצועות נוספים. בין היתר: משרתי מילואים זכאים להיבחן בבחינה על היקף חומר מצומצם, קיצור ההתמחות במשפטים בהוראת שעה לשנה אחת במקום 18 חודשים, סיוע לסטודנטים בשירות מילואים ולבני זוגם לממש את ההקלות וההטבות ולקבל את מלוא זכויותיהם במוסדות להשכלה גבוהה, דחיית מועדי הבחינות הסופיות שנערכות על ידי מועצת רואי חשבון, החשבת ימי מילואים כימי התמחות בראיית חשבון, הפחתת אגרות בחינה ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *