אוקטובר 18, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

טיפים שיכולים לסייע לכם לקבלת אשרת שהייה – עושים לכם סדר בבלאגן!

צילום: FREEPIK

ההתנהלות אל מול משרד הפנים בענייני מעמד אזרחי, הגירה ובמיוחד כאשר מדובר על קבלת אשרות במדינת ישראל, מהווה תהליך מורכב וסבוך במיוחד הסיבה העיקריות לכך טמונות בעובדה שדיני ההגירה במדינת ישראל הם מורכבים במיוחד.

 

עורך דין משרד הפנים יעזור לכם לצלוח את הבירוקרטיה וקשיי השפה (לאזרח שאינו דובר עברית.) ולתווך ביניכם למשרד הפנים. במטרה לוודא כי אתם אכן מונחים בפני התנהלות מוצלחת מול משרד הפנים, במאמר זה ריכזו את עיקרי הדברים אשר תצטרכו לדעת בנושא.

הגירה במדינת ישראל

דיני ההגירה במדינת ישראל מורכבים משורה רחבה של חוקים, בעוד כי אחד החוקים מתייחס לדין באשר לכניסה ויציאה מהמדינה, בעוד כי חוק אחר מתייחס להתאזרחות במדינה, חוק שלישי מתייחס לזכות של כל יהודי לעלות ארצה וכן הלאה. כמו כן, ראוי לציין כי דיני ההגירה במדינת ישראל לא מורכבים רק מחקיקה ראשים, אלא מנהלים רבים נוספים, שכל תפקידם הוא להסדיר מגוון נושאים שלהם, אין אזכורים בחוקי הגירה. במילים אחרות – הדבר מוביל לסיטואציה בה מדיניות ההגירה לא קבועה בחקיקה ראשית, אלא בעזרת נהלים והחלטות של שרים וגורמים רלוונטים אחרים במשרד הפנים.

כיצד מתמודדים מול משרד הפנים?

כפי שכולכם בוודאי כבר הספקתם להבין, ההתנהלות מול משרד הפנים עשויה להיות דיי מורכבת. עם זאת, ישנם מספר דרכים שיעניקו לכם את האפשרות להתמודד עם ההליך על הצד הטוב ביותר, ביניהם:

  • סיוע משפטי – הטיפ הראשון והחשוב ביותר באשר להתמודדות אל מול משרד הפנים בענייני מעמד והסדרת מעמד בישראל, יהיה להסתייע בשירותיו של עורך דין משרד הפנים. זאת בעוד כי המציאות מוכיחה עם השנים כי בהיעדר סיוע משפטים, הרי שהעניינים עשויים להסתבך, בעוד כי פקידי משרד הפנים עלולים לא פעם להקשות בצורה משמעותית על המועמד או מבקש ההסדרה, כאשר מבחינים בכך שאינו מתלווה אל גורם מקצועי. יחד עם זאת, ראוי לציין כי סיוע משפטי הוא הכרחי במידה ואתם מעוניינים לממש את כלל הזכויות שלכם, ולהבהיר את זכותכם לערער על ההחלטות של משרד הפנים.
  • איסוף מסמכים – טעות משמעותית של אנשים שמתנהלים אל מול משרד הפנים, היא לא רק שלא להסתייע בסיוע משפטי, אלא גם לא לספק את המסמכים הרלוונטים, ולסבור כי גרסתם האישית היא מספיקה במהלך ההתנהלות. על כן, ראוי לציין כי כל תהליך מול משרד הפנים, הוא תהליך שמתנהל בעזרת הצגת אסמכתאות, בפרט כאשר מדובר על עניינים הנוגעים להסדרת מעמד. לכן, יש להגיע מצוידים לכל פגישה במסגרת ההליך.

לחצו על הקישור הבא אם הינכם מעוניינים בסיוע משפטי בתחום ההגירה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *